28 April 2014

# Muhamad Darwisy Zulkarnain

Rajin Sungguh Nak Menolong

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Satu lagi rutin Awisy yang bila grandma buat dia pun nak buat juga...inilah dia kerjanya patah ekor tauge...mula-mula memang elok jer dia tak mengusik tapi lama kelamaan dia datang dan nak tolong sekali apa yang kita buat tu...tapi bila dah penat dan malas habis semua sayur tauge tu disepahkannya...

nak dimarah kesian pulak mesti menangis bila grandma tak bagi dia usik sayur tauge tu...jadi terpaksalah grandmanya kena cepat-cepat buang ekor tauge tu dan bagitahu Awisy semuanya dah siap dan grandma nak simpan pula...barulah puas hati Awisy bila kerja yang grandma buat tu dah habis...seolah-olah macam dia jugalah yang menolong grandma buat kerja tu..

p/s sesekali kena biarkan juga dia ikut perkara yang kita buat tu tapi biarlah yang baik yer..

9 comments:

  1. Rajin! Comelnya dia! =)

    Insya-ALLAH akan membesar jadi anak yang baik.

    ReplyDelete
  2. lama tak singgah sini mama..

    ReplyDelete
  3. hahahaha... comel jer awisy :D
    kanak-kanak ni memang sifat nak tahu dia cukup kuat... entah apa dalam fikiran dia tu yer? tapi budak macam ni..orang kata memang bijak... :D
    btw... dah lama saya heran... kenapa nak kena buang ekor taugeh yer? kalau tak buang tak boleh ker? wife saya cukup particular..tapi bila tanya dia kenapa.. dia kata emak dia buat, dia ikut jer... hahahaha... tak puas hati betul...

    ReplyDelete
  4. Macam itulah grandma. Apa pun cucu buat boleh aje.. cuba mama Awish mesti dia tak bagi punya. Sebab itu cucu biasa sayang nenek lain macam sebab tahu nenek pun sayangnya berganda-ganda pada dia:)

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum mama, rajinnya cucu ni menolong grandma dia. hehe singgah menabung darlie sini~~~

    ReplyDelete
  6. wahh.. kecik kecik dah rajin menolong ye awisy...

    ReplyDelete
  7. awisy belajar masak ek?hheee

    ReplyDelete
  8. arwah mak sy selalu buang ekor tauge..tp sebelah ipar duai mkan je tau xbuang dah ekornya..

    ReplyDelete
  9. awisy nak tolong tu..makin lambat siap ada la..

    ReplyDelete