17 January 2014

# info sihat

Layan Mangga Muda Petang Ni...

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


Sedapnya petang-petang macam ni layan makan mangga muda ni sedapnya...terliur tengok gambar tu tak kawan-kawan...mama ni sememangnya penggemar makan mangga muda ni tu sebabnya badan mama ni sentiasa kurus jer...wawaaawaa dah mula la perasan mama ni kan tapi itulah sebenarnya makan benda masam-masam ni sememangnya boleh membuatkan badan kita boleh kurus tapi makan tu jangan terlebih sangat yer nanti memudaratkan pula...

Buah mangga ni mengandungi lebih kurang 130 kalori,tiga gram fiber dan pelbagai jenis vitamin,disebabkan buah mangga mengandungi kandungan gula yang tinggi kita perlu hadkan pengambilan buah mangga kepada beberapa potong sehari saja...memakan buah-buahan ini memang digalakkan dan ianya memang sesuai dimakan untuk mengempiskan perut dan menguruskan badan..

p/s boring pula dok kat rumah jer hari ni...

17 comments:

  1. sedapnya mangga muda.. makin kempunan pula . hmm

    ReplyDelete
  2. tertelan liur tgk mangga muda. haish!

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum kak masz, aduhaii sedapnya. terliur sheilaaaa :)

    ReplyDelete
  4. mama sedapnye..lagi2 ade gula+kicap+lada perghhhh

    ReplyDelete
  5. betul tu mama, makan benda2 masam ni boleh buat badan jadi kurus :)

    ReplyDelete
  6. untung badan tetap maintain kan mama :)

    ReplyDelete
  7. Mak oiii...sedapnya...terliur dh ni....

    ReplyDelete
  8. Sy suka makan mangga... Tapi sampai skang tak berjaya menguruskan sy...hheee

    ReplyDelete
  9. tak tau plak pasal kandungan gula yg tinggi tu...tapi saya memang 'hantu' mangga....he3.. musim mangga hari tu puas tul dapat makan mangga dgn kengkawan. tak sempat jadi jeruk...

    ReplyDelete
  10. sedapnya...... bilalah dapat makan mangga lagi. hehehe..

    ReplyDelete
  11. kalau mangga muda ni, kite kurang minat. makan sikit bolehlah. nak makan banyak2 tuu, masammmm. hihii
    tp kalau mangga yg dah masak, memang laju je telan. hihiih ;)

    ReplyDelete
  12. saya agak kurang makan benda masam ni
    tapi time mengandung dulu, HANTU!
    hehe =)

    ReplyDelete
  13. x lama lagi musim harumanis kat perlis...

    ReplyDelete
  14. saya tak suka...masammmmmm

    ReplyDelete
  15. Wina pun suka masak lemak. Jadi lauk masak lemak nangka pun sedap :)

    -wina1979-

    ReplyDelete
  16. amboi mama...ada apa2 ke? hehehhe

    ReplyDelete