03 October 2013

# Cerita Aiman Nuqman

Takut Hilang Sabar Je Dengan Perangainya

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Dah 2 hari perangai Aiman Nuqman macam ni..semakin susah rasanya nak handle perangainya yang baru ni...ditinggalkan sekejap pun nak menangis bukan ke mana pun hanya ke dapur sekejap untuk membuatkan makanan atau susu untuknya...tak nampak kelibat mama mesti menangis saja...nak dimarah pun tak ada gunanya ! mereka budak-budak lagi jadi biarkanlah perangai mereka tu...
  
menangisnya memang bukan sikit-sikit ! jeritnya tu jer dah macam kena pukul gayanya..kekadang terfikir di fikiran mama rasa dah malas nak menjaga Aiman lagi tapi bila melihat dan memikirkannya kesian pula...sebenarnya kita ni hanya manusia biasa takut nanti hilang pula tahap kesabaran tapi setakat ini alhamdullilah masih boleh dikawal perasaan yang kurang elok itu dari berlaku...


kekadang tu risau juga dibuatnya takut dikatakan jiran tetangga bila mendengar Aiman menangis terjerit-jerit macam tu,takut disalahertikan yang mama pula yang memukulnya...bila dibiarkan saja semakin kuat menjeritnya...memang mama dah tak boleh nak bergerak langsung...

kekadang makan tengahari terpaksalah makan apa yang ada sebab dah memang tak boleh nak bergerak ke dapur untuk memasak...nak makan pun terpaksa tunggu dia tidur dulu barulah boleh makan...nasib baiklah hubby tak balik makan tenghari di rumah kalau tidak susah juga dibuatnya...bila semua dah balik dari kerja,petang barulah boleh ke dapur untuk memasak...

p/s menahan kesabaran jer la hari-hari...kesabaran itu separuh dari imankan...

11 comments:

  1. mungkin ada yang buatkan si kecik ni rasa tak selesa kot mama?

    ReplyDelete
  2. tak bawak g berubat ker?? tgk nape jd mcm tu

    ReplyDelete
  3. yg part menangis cam kene pukul tu gaya mcm alisha.. mmg kdg2 rasa segan dgn jiran2, risau gak takut kata saya ni pukul ank..

    ReplyDelete
  4. sabaq2.. jg dak tecik ni mmg ada cbrnnya.. cool ye :))

    ReplyDelete
  5. patut la dg jarang update blog mama. baju yg aiman pakai tu luth ada. mungkin dia manja kot mama. sbb tu takleh takde org depan mata

    ReplyDelete
  6. alahai...makin manja aiman dengan mama,taknak berenggang...

    ReplyDelete
  7. normal kot kak...

    anak bujang saya pun mcm nie jugak dulu...habis tension saya ape pun tak boleh buat...melekat je dengan dia 24 jam

    separation anxiety namanya :)

    ReplyDelete
  8. Mcm tu lah iman masa kecil sampai skrg. Mmg kena sbar mama. Nak buat apa pun tak boleh. Sudahnya bawa je mana kita pergi. Mandi pun sekali ;)

    ReplyDelete
  9. biasalah mama.. anak2 kecil mmg gitu.. b yk ragamnya..

    ReplyDelete