09 October 2013

# Muhamad Darwisy Zulkarnain

Awisy Kena Marah

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Semalam Awisy tercuri ambil keropok cuneynya... itulah panggilan manja Awisy buat mak usunya...bila cuney makan makanan ringan tu Awisy dok pandang saja apa yang dimakan oleh cuneynya dan Awisy hanya dapat merasa sedikit saja keropok tu...bila tak dibagi keropok tu mulalah dia mencari idea macam mana nak mendapatkannya...


tu dia ! bila dah dapat pandai betul Awisy membuka penutup tin tu...sebenarnya mama Awisy memang tak bagi Awisy makan makanan ringan ni...makanan ringan ni sebenarnya memang tak elok buat kanak-kanak seusia Awisy sebab banyak kandungan bahan-bahan yang kurang elok terdapat di dalamnya tu...


tengok la tu Awisy dah berjaya mendapatkan tin keropok yang telah disorokkan cuneynya...bila mama Awisy nampak terus jer Awisy kena marah dengan mamanya sebab dah berjaya membuka dan memakan keropok itu... Awisy bila dah kena marah terus terdiam kat situ...kesian cucu grandma ni kena marah dengan mama die sebab ambil dan curi-curi makan keropok cuney ni....

11 comments:

  1. kesian dia...
    tak per awisy mama marah supaya awisy tak makan makanan ringan...untuk awisy lebih sihatkan...

    ReplyDelete
  2. Kesian kena marah.. dia tgk org mkn.. Teringin juga dia :)

    ReplyDelete
  3. salam mama...kesian dia kena mara..

    ReplyDelete
  4. alololo siannya dia kena marah yer...

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum Mama

    mengapa neneknya tak bela Awisy...

    ReplyDelete
  6. Alololoooo... sian awisy kena marah! hehe.. teringin sgt la tu... habis berkecah yer mknan tu..

    ReplyDelete
  7. hehehehe... pandai ni banyak akal. Memang betul mama, jajan ni tak elok utk kanak2 malah utk org dewasa pun. Tapi saya suka makan sebab seronok makan keropok2 ni.

    ReplyDelete
  8. hahaha..budak2 besar gini kan mmg suka nak makan apa yg kita makan.. aisy kami pun sama..

    ReplyDelete
  9. Kesian Awisy... kalau tak bagi makan jgn sampai Awisy nampaklah Cuney..

    ReplyDelete