07 June 2013

# info agama

Motivasi Pagi

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum..
Motivasi pagi Jumaat dari Dato Dr.Fadzilah Kamsah...

"Penat kita tolong orang tapi orang tak hargai dan tak tolong kita bila kita perlukan bantuan.Penat aje bersangka baik kat orang tapi orang tikam kita daripada belakang.Hakikatnya bila kita buat baik Allah beri pahala dan berikan balasan setimpal.Jangan harap balasan daripada orang, balasan daripada Allah jauh lebih baik,kita dinaikkan martabat,doa jadi makbul,pintu rezeki terbuka luas,dosa diampunkan dan berbagai balasan yang kita tak duga dan tak sedar.Justeru berbuatlah kebaikan dan elak dari mengeluh bila kita tak dapat seperti yang diharapkan.Allah nak menduga dan memberikan yang jauh lebih baik lagi..."

12 comments:

  1. biarlah ikhlas atas perbuatan yang kita lakukan...

    ReplyDelete
  2. peringatan untuk diri sendiri jgk...thanks

    ReplyDelete
  3. Assalam dan selamat pagi mama...

    terima kasih atas motivasi pagi ni..bersemangat rasa menempuh Jumaat yang penuh barokah ini (^_^)

    ReplyDelete
  4. Tapi kadang kita lupa ini semua Mas. Bila baca macam ini kena patah baliklah utk muhasabah diri...

    ReplyDelete
  5. apa2 pun kembali lah pada Allah...

    ReplyDelete
  6. betoi tu kak.. buatlah kebaikan... andaikata org buat sesuatu dekat kita pun, kita jgn bls dgn keburukan jugak.. tp lakukan kebaikan seperti doa moga dia berubah ke...

    ReplyDelete
  7. terima kasih kak untuk tazkirah ni :)

    ReplyDelete
  8. fikir yang baik baik..insyaAllah output pun akan jadi baik kan kak mas ;)

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum mama sayang.. betul tu, dulu masa kecik selalu jugak la merungut macam ni, hehe.. tapi skrg Alhamdulillah, iha belajar redha dari Allah.. :)

    ReplyDelete
  10. Saya dikutuk dan dihina tp dia tetap ku tegur..tak nak simpan dendam dalam hati...

    ReplyDelete
  11. Perkongsian yg baik mama. Betul apa yg dikata. Selagi kita rasa beban selagi tu hati kita tak ikhlas dan terbeban dgn masalah.

    ReplyDelete