31 May 2013

# cerita grandmama

Kalau Ikutkan Memang Malas

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...


sakitnya mata bila pandang baju yang dah diangkat ni....rasa memang nak biarkan aje tapi bila dah angkat terasa dah bersepah pula untuk dibiarkan macam tu...ikutkan hati memang rasa malas juga nak melipatnya tapi kalau tak dilipat segera baju tu akan jadi berkedut-kedut pula...


itulah rutinnyakan ! dah basuh nak menyidainya ! dah sidai bila baju kering perlu diangkat pula ! bila dah angkat nak lipat pula juga ! bila dah lipat nak susun kat tempat masing-masing pula aduh!! memang dah rutin orang perempuan ini semua perkara tu kena dan perlu dilakukan juga...pahalakan seorang isteri melakukan tugas-tugas seharian begini setiap hari...

p/s buat dengan ikhlas yer jangan tak buat..

13 comments:

  1. sebab tu duduk umah ni sebenarnya lg penat dari keje di opis kan kak mas..dah pernah rasa dulu..smpai malam, ada jer kejenya huhu

    ReplyDelete
  2. dah menjadi lumrah kerja seorang wanita di rumah...

    ReplyDelete
  3. huhu... saya pun... tapi macam saya saya letak dlm bakul dl.. bila2 rajin n ada masa baru la saya lipat...hehe

    ReplyDelete
  4. salam mama...memang begitulah tiap2 hari..kalau tak dilipat menggunung pula jadinya. hehe

    ReplyDelete
  5. haha klo kami kt sini dobi ja..haha

    ReplyDelete
  6. tabik spring dengan kaum hawa tak pernah bosan melipat baju...

    ReplyDelete
  7. memang itulah rutin kita kan mama...x boleh nak lari...kalau dibiarkan memang menggunung dan semaklah mata memandang... rumah pun jadi bersepah...jadi cepat2lah ita lipat... *_^

    ReplyDelete
  8. haha..malas2x kena buat jugak kan sis?sabar aje lah..hehe

    ReplyDelete
  9. adoi.. hana tengok pun malas. tapi rutin hana setiap hari mmg lipat baju sambil tengok tv.

    hana da cadangan.. kalau nak sidai baju, semua baju suar pakai hanger. nanti bila kering sangkut je kat penyidai khas untuk baju kering. tapi pastikan penyidai tu bukan di bilik tido :)

    kalau boring xda keja baru la lipat baju.lagipun xkedut sangat sebab kita sidai kan

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum mama,
    lama nya x menjenguk ke sini...:)
    melipat baju ni mmg aktiviti yg lin paling malas nk buat...klau ada mesin lipat baju...confirm beli dh :)

    ReplyDelete
  11. hehehehe..betul tu mama..kekadang penat juga..tapi itulah tugas kita..

    ReplyDelete
  12. hehe... sama ler mama zul, sy pun malas nak lipat kain kt umh nie...

    ReplyDelete
  13. hehehe.. biasalah tue kak ^_^

    ReplyDelete