30 January 2013

# info

Jangan Salah Sangka

SALAM 1 MALAYSIA
Assalmualaikum...





Salah sangka atau buruk sangka ini adalah satu sikap yang amat-amat kurang baik dalam hidup kita ini...mempunyai sikap yang berburuk sangka begini haruslah kita elakkan kerana jika berburuk sangka pada perkara yang benar tak apa juga tapi kalau buruk sangka pada perkara yang sebaliknya amatlah tidak elok...

Susah juga kalau kita ada sikap salah sangka atau buruk sangka pada orang lain...walau apa pun jua kenalah selidik dulu samaada perkara itu betul atau pun tidak jangan main serkap jarang jer yer...

berfikiran terbuka la pada semua perkara juga pada orang lain semoga sikap yang buruk itu dapat kita elakkan dari fikiran dan minda kita.. jauhilah sikap buruk ini kerana ianya boleh membuatkan kita jadi seperti seorang yang tidak elok di pandangan mata orang lain...

12 comments:

  1. salam mama....kebetulan dengan topik entri saya kali nie....ada kaitannya tu... :)

    http://eediaziz.blogspot.com/2013/01/sabar.html

    ReplyDelete
  2. buang jauh2 sikap mcm nie

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Mama

    kena bersangka baik....

    ReplyDelete
  4. dengan blogger maya, sy selalu bersangka yg baik jer...mudah2an ukhuwah kita berpanjangan ye mamaMaszull.

    ReplyDelete
  5. insyaallah.. bersangka baik itu lbh baikkan.. walaupun sukar dilakukan...

    ReplyDelete
  6. sya dlm situasi ni skrg tp sangka sya betul..cmna tu mama..hehe

    ReplyDelete
  7. yup. jangan buat andaian sendiri yang akhirnya memakan diri.

    ReplyDelete
  8. setuju dengan pendapt tu ;)
    tk baik kan

    ReplyDelete
  9. sentiasa berfikiran positif & terbuka itu yg baik..

    ReplyDelete
  10. setuju ngan mama......
    kalau tak pasti...lebih elok bertanya....

    ReplyDelete
  11. ape yg kite fikir pade org, mcm tu jugak org akan pikir kite kan. :)

    ReplyDelete