29 January 2013

# info

Indah Kabar Dari Rupa

SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum....



"Indah Kabar Dari Rupa" itulah peribahasa yang sering kali kita dengar dari dulu lagi....ianya bermaksud menggambarkan sesuatu perkara itu indah atau sempurna tapi rupa-rupanya ianya tidak seperti apa yang kita harapkan....

Janganlah kita terlalu obses mengharapkan sesuatu perkara yang baik itu sebelum kita mengetahui yang ianya sememangnya adalah baik kerana bila kita telah melihatnya sendiri dengan pandangan mata kita barulah kita akan tahu adakah ianya baik atau buruknya...oleh itu selidikilah dulu sesuatu perkara itu dengan jelas agar kita tidak akan tertipu akhirnya...


19 comments:

  1. Macam makanan jugaklah...
    Tengok gambar orang post nampak sedap je...
    Sekali rasa.... Alahaaaiii...

    ReplyDelete
  2. AS-SALAM mama :D

    ya itu mmg betul

    adakah mama merujuk kepada pokok itu atau pokok itu hanya sekadar hiasan :D

    ReplyDelete
  3. betol tu mama..selidik laa dulu sebelom bertindak..kang menyesal pulak..

    ReplyDelete
  4. iklan2 yg slalunya menggunakan teknik indah khabar dari rupa ni haha..

    ReplyDelete
  5. Kadang-kadang kakak pun terkena juga Mas. Apa lagi kalau publisiti bukan main hebat bila dah tahu sebenarnya hampa...

    ReplyDelete
  6. salam mama..lama xdtg sini.. rindu!!!


    btl tu mama..kdg² apa yg kite hrpkan lain, bila dpt lain lak..

    ReplyDelete
  7. Kenapa ni mama? Mama ada tertipu ke baru2 ni?

    ReplyDelete
  8. takmo terus percaya bulat2 je umpatan orang, cer periksa dulu betul ke bohong ?..ni related dgn kes rumahtangga .

    ReplyDelete
  9. untuk menilai isinya, bukan hanya perlu melihat pada kulit sahaja..

    ReplyDelete
  10. Setuju tu mama..jangan mengharap sngat sblm btul2 pasti..nntu kecewa kan..
    Bekas beras rm288, yg rm49.90 tu harga floristika bowl tu ye mama..:)

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum Mama...

    Betoi tu Mama...dengan kata lain,jangan letak harapan & xpectation yg t'lalu tinggi...kan?...

    ReplyDelete
  12. betul..rasanya biar indah rupa dari khabar

    ReplyDelete
  13. betul tu kak..byk kali jugak terkena mcm ni..terutama bab2 makanan la..

    ReplyDelete
  14. selamat petang mama,
    puteri setuju..kita tak boleh terlalu percayakan sesuatu hanya melalui penyampaian cerita yang biasanya cukup lengkap dengan perasa. sebaiknya kita perlu selidik dulu.

    ReplyDelete
  15. betul mama.... kekadang ckp org....byk yg ditokok tambah...biar kita tgk dgn mata kita sendiri...baru puas....

    ReplyDelete
  16. kdg takleh nk expect lebih kan, sebab takut kite sndiri yg frust nnt. :)

    ReplyDelete