SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Dalam mama BW tadi terjumpalah satu n3 yang menarik dan bolehlah mama kongsikan untuk pengetahuan kekawan semua...pada kekawan yang ingin mengetahu lebih lanjut info ini boleh la ke klik di sumber ini...jom kita layan gambar-gambar nyer...


Istana Nurul Iman adalah Istana Sultan Brunei yang hampir keseluruhannya bersalutkan emas.Istana ini memiliki 650 suite dan setiapnya disaluti emas dan berlian.



Baginda juga memiliki 7,000 buah kereta mewah dan anggaran keseluruhannya adalah mencecah AS$5billion (RM 15.9 billion).Menurut Daily Mirror setakat 30 Jun 2010 baginda memiliki 604 buah Rolls Royce,574 Mercedes Benz,452 Ferrari,382 Bentley,209 BMW,179 Jaguar,134 Koenigsegg,21 Lamborghini,11Aston Martin,dan sebuah SSC.semua koleksinya diselenggarakan di lima hangar pesawat dimana lokasinya dirahsiakan.






Barang-barang peribadi milik baginda semuanya disaluti emas.



Kapalterbang milik peribadi baginda juga dilengkapi dengan perabot dari emas.




  Baginda sentiasa dirahmati dan baru-baru ini dikabarkan berita dari Negara Brunei yang Sultan Hasanal Bolkiah akan melaksanakan hukum hudud di negaranya.Allah tidak hanya memberikan nikmat kekayaan padanya tapi dengan nikmat Iman dan Islam yang sebenarnya.Semoga Allah akan sentiasa merahmati Sultan dan rakyat Brunei.