SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Ada tidak kekawan mama di sini yang minat menonton drama Korea...kalau ada pasti dah tahu channel yang selalu bersiaran di saluran 393 di Astro One HD itu..sebenarnya mama memang suka menonton drama dari negara Korea ni..setiap cerita baru di Astro 393 ini pasti mama yang akan jadi penonton tetapnya..

Banyak sebabnya mama suka menonton drama Korea ni dan tidak bermakna suka menonton drama tu sampaikan boleh buat mama obses dengan pelakon atau apa pun yang budak-budak sekarang suka tu..mama hanya menyukai akan jalan cerita dramanya yang menarik...

bukan bermaksud mama tidak suka menonton drama-drama tempatan kita terus tapi drama Korea ni banyak menyelitkan isu-isu kebaikkannya jika kita lihat dari sudut kebaikkannya memang banyak yang boleh kita ikuti dan terapkan dalam budaya kita di Malaysia ini..mungkin atas sebab-sebab itulah drama Korea ni jadi pilihan untuk mama menontonnya...

Antara sebab-sebabnya yang buat mama menyukai drama Korea ini adalah kerana jalan ceritanya yang penuh dengan isu-isu kekeluargaan,kesopanan,cara mereka bercakap dengan orang yang lebih berusia,hormat dengan majikan juga hormat sesama sendiri.

Itulah yang paling mama suka lihat dalam drama Korea ni selain mengikuti jalan ceritanya...cara adab resam yang mereka amalkan di negara mereka itulah yang buat hati mama terminat akan drama dari negara Korea ini.

Pada yang suka menonton drama Korea ni eloklah kita ambil tahu mana perkara-perkara yang elok saja dari setiap drama yang ada dan perkara-perkara yang tidak elok itu haruslah kita jadikan tauladan dan jauhi dari melakukannya.



p/s lepas ni sinopsis cerita Korea "The Great Doctor"...