31 August 2012

Siap Juga Akhirnya

August 31, 2012 8 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...
Akhirnya siap juga tilam kecik,sarung bantal dan bantal untuk bakal cucu mama nanti...lenguh juga nak menyiapkannya tapi terpaksa siapkan segera sebelum bb tu lahir...benda2 yang kecik macam tu lah yang susah dan rumit hendak membuatnya...akhirnya siap juga walaupun simple je mama menjahitnya tapi puas hati mama dapat membuatnya sendiri....

tilam yang dah siap bersarung...

dapat  juga dua bantalnya tapi terbesar la plak...
okay la tu boleh tahan sampai baby besar nanti kan
dan juga 2 bantal peluknya...

p/s jom kekawan jap lagi mama nak ke Legoland Nusajaya...

Google Pun Merdeka

August 31, 2012 5 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...
Buka je goggle tadi terpandanglah mama gambar ni memang menarik sekali ....Mr.Goggle pun letak bunga raya kat web die...membangkitkan semangat kemerdekaan negara kita Malaysia ini..

Thanks Mr.Goggle...

30 August 2012

29 August 2012

Follower Ke 2000 Entry Ke 100

August 29, 2012 13 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...
Diam tak diam dah cukup 100 entry mama untuk bulan ni dan kebetulannya entry ke 100 mama untuk follower mama yang ke 2000 rupa-rupanya...apa la mama ni tu pun nak jadikan entry gempak lagaknya...hehehehe bukan apa tiba-tiba terpandang dairy harian mama ni dan terlihat nombor entry tu macam menarik jer terus mama terfikir nak jadikan satu lagi entry untuk hari ini...


Follower Mama Yang Ke 1999

August 29, 2012 6 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Jom kekawan kita tengok siapa follower mama yang ke 1999 ini....haaa ni la dia seorang gadis masih belajar dan bakal jadi seorang kaunselor katanya....blogger yang mama maksudkan ini adalah Nabila Biela yang berasal dari Terengganu dan seorang mahasiswa di USIM..

Banyak juga kegemaran Nabila ini salah satunya beliau memang seorang peminat cite Korea selain tu suka shopping,tidor,maka,baca novel dan banyak lagi la yang beliau suka lakukan...jom la kekawan kita terjah ke blog Nabila Biela ini dan ramaikan juga follower di blog beliau...


28 August 2012

Si Kecik Biki ! Kenapalah Tido Macam Ni

August 28, 2012 15 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...
Lihatlah si kecik Biki ni tidurnya tak tentu hala boleh plak macam ni gaya tidurnya...semalam senang je nak tidur hari ni susah pulak nak tidurnya asyik terpusing-pusing gayanya tidurnya tak juga...
mama yang dok temankan dia baring disebelah boleh terlelap sekejap dia masih tak tidur lagi ! terkebil-kebil matanya melihat katun Sponge Bob kat TV tu...akhirnya lelap juga dia dan lihatlah gaya tidurnya buat mama nak tergelak melihatnya...

akhirnya terlelap juga Biki...

Pening Kepala Nak Kira Duitnya

August 28, 2012 15 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...
Semasa mama BW tadi terbaca satu n3 ni dan lihat sekali video yang disediakan...memang terkejut bila tengok...kesian betul kat gadis cashier tu terpaksa mengira duit yang banyak bila group lelaki tu dok membayar harga beer yang dibelinya...jom kita tengok videonya...

p/s macam mana kalau kena kat kita macam ni?

27 August 2012

Si Kecik Biki Kembali

August 27, 2012 9 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...
Setelah seminggu bercuti anak jagaan mama se kecik Biki sampai kembali hari ini...sampai-sampai je dia di hadapan rumah mama Biki masih tido di dalam kereta ayahnya letih bebenor agaknya...nasib baik la dia tidak menangis bila mama mengambil dia pagi tadi...

Masuk je ke dalam rumah mama kete mainan dia dulu yang di carinya...terpaksalah mama mengambil plastik beg yang berisi kereta mainannya itu...mama simpan beg mainannya itu di dalam bilik stor sebab semasa sibuk mengemas hari tu terpaksa letakkan jer dalam bilik stor nasib baik senang nak ambil beg tu...

inilah dia Biki dengan kereta mainan nyer...

sampai terbaring-baring bermain kereta mainan tu...

leka dia..

Kawal Pemakanan Kita Bila Ke Jamuan Rumah Terbuka

August 27, 2012 12 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Kini masanya kita beraya di bandar pula dan sudah pasti ramai yang akan membuat rumah terbuka untuk kunjungan kekawan dan jiran tetangga...pasti pada hujung minggu ini ramai kekawan yang akan mengadakan rumah terbuka dan ada juga yang akan pergi ke jamuan itu sudah pasti banyak juadah yang akan dijamukan...  

pada kekawan yang akan pergi menghadari rumah terbuka itu selamat menjamu selera dan beringatlah cara pemakanan di musim raya ini yer...dalam musim rumah terbuka ini pastikan pemakanan kita semua terjaga dan janganlah melebihi had diet kita...

Bila musim raya begini mulalah ramai yang mengalami bermacam-macam penyakit ! klinik pun sudah pasti penuh juga...oleh itu jika ke jamuan rumah terbuka tu kawal makanan yang kita ambil janganlah makan dengan cara yang berlebihan yang mana mungkin boleh menjejaskan kesihatan kita makan la dalam kuantiti yang betul yer...

p/s selamat menjamu selera

Bertemu Kembali Di Dunia Blogging...

August 27, 2012 15 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Selamat pagi kekawan semua ! hari ni semuanya sudah pasti sudah kembali memulakan tugas-tugas seperti biasa...pada yang pulang beraya ke kampung halaman mungkin sudah puas beraya di kampung halaman mengunjungi saudara mara,sahabat handai kini kita terpaksa kembali ke semula ke bandar...

 selamat bertemu kembali di dunia maya ini wahai kekawan mama semua...jom kita kunjung mengunjung dan beraya di rumah kekawan semua... jom kita beraya ke blog jiran-jiran kita semua mulai hari ini walaupun tanpa perlu bersua muka...

-Selamat Kembali Berblogging Dan Jom Kita Beraya Ke Blog Kekawan-




26 August 2012

Bahaya Gunakan Contact Lens Murah

August 26, 2012 11 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...
Semasa mama BW tadi terjumpalah satu n3 mengenai contact lens murahan ini...terdapat impikasi yang negetif pada contact lens murah dan boleh mendatangkan kesan tidak elok pada si pemakainya...tekan sini jika ingin tahu lebih lanjut ....

kejadian ini terjadi pada seorang pelajar sekolah Nabila Rosli 18 terpaksa mengeluarkan belanja yang besar untuk mendapatkan rawatan dari pakar mata.. beliau mengalami bengkak mata dan kabur pandangan akibat pemakaian kanta lekap yang murah itu..beliau membelinya dengan harga RM 25 sepasang..


Memakai kanta lekap ini memerlukan penjagaan dan kebersihan yang elok jika tidak dijaga mungkin memang banyak impikasi yang akan kita hadapi.Kebersihan itu yang utamanya dan jika memakai kanta lekap ini pastikan tidak melebihi 8 jam...sediakanlah spray untuk kanta lekap jika melebihi 8 jam agar mata kita sentiasa segar dan tidak keletihan..

25 August 2012

Salam Raya Minta Maaf Pastu Kutuk Lagi Boleh Ke???

August 25, 2012 4 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...
Macam-macam hal sekarang ni kalau dah gaduh memang susah nak baik pula..bila dah jumpa masa raya macam ni mulalah bermaaf2an sesama sendiri...alhamdullilah la dah berbaik dalam bulan yang mulia ni...siapa yang tahu mereka dah berbaik-baik di hari raya macam ni pasti seronok tapi ada juga masalahnya lepas tu...terkejutkan kalau ada terjumpa masalah yang begini semasa kita dok sibuk beraya...

baru lepas bermaaf-maafan je dah mula gaduh semula memang pening sedara mara dan rakan-rakan sekeliling memandang...boleh plak macam tu ! ada je yang tak kena...masing-masing keras kepala n keras hati betul tak nak beralah langsung akhirnya masing-masing balik dengan perasaan marah...

susah betul nak cakap atau nak nasihatkan orang yang macam ni feelnya...nasib baik keluarga mama tak ada yang bersikap begini tapi kalau ada memang parahlah jadinya....kenalah masing-masing mengawal feel sendiri di hari raya.. semoga kita semua dapat beraya dengan perasaan yang ceria dan gembira tanpa ada rasa perasaan marah pada sesiapa...

marilah kita bermaaf-maafan di dalam bulan Syawal yang mulia ini janganlah setiap kemarahan yang lalu masih ada tersimpan di hati kita... buanglah semua keegoan dan kedegilan kita agar kita dapat beraya sesama keluarga dan rakan-rakan dalam suasana yang harmoni InsyaAllah..


24 August 2012

Sibuk Raya Sibuk Persiapan Lain Juga

August 24, 2012 5 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Semalam sempat lagi mama hubby dan menantu dok leka memasang baby cot untuk orang baru yang bakal hadir tak lama lagi...anak mama sekarang semakin sarat dan hanya menunggu hari je untuk melahirkan orang baru dalam hidup kami semua... semuanya excited ni n dah tak sabar rasanya nak melihat rupa cucu pertama mama ni...

bila dah pasang baby cot ni ! terasa semacam dah ada baby jer gayanya...jom layan gambar ketika menantu dan mentua sibuk memasang baby cot tu...mama pun dok tumpang menyibuk juga la sekali....

semua sibuk memasang baby cot ni...

dah siap semuanya hanya menunggu babynya je..

Selamat Hari Lahir Buat Blogger Kakcik Seroja

August 24, 2012 3 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Di sini mama ingin mengucapkan selamat ulangtahun kelahiran buat blogger Kakcik Seroja...semoga ulangtahun kali ini lebih bererti dan lebih bermakna lagi dalam diri Kakcik Seroja...

Mama ucapkan semoga Kakcik Seroja dipanjangkan umur,dimurahkan rezeki,sentiasa bahagia disamping keluarga, ceria selalu dan dipermudahkan segala urusan yer...



23 August 2012

Anak Saudara Datang Beraya

August 23, 2012 8 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Semalam anak saudara mama dan familynya baru saja pulang selepas datang beraya di rumah mama semalam...anak saudara mama kini bertugas di Sarawak sebenarnya dan berkahwin pun dengan orang Sarawak jadi pada tahun ni giliran beliau beraya di Semenanjung...dapatlah beliau mengambil kesempatan kali ini beraya ke rumah saudara mara pada tahun ni...

cucu saudara mama..

bergambar sekejap sebelum bertolak pulang...
anak saudara mama dan familynya...


p/s pada kekawan yang sudi dtg melawat mekacih yer mama akan BW balik jika ada masa yang terluang nanti...

Kena Top-Up Duit Raya Lagi

August 23, 2012 8 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...

Hari ni terpaksalah top-up duit raya lagi sebab duit raya yang mula-mula disediakan dah pun settel dibagi-bagikan pada anak2 saudara,cucu saudara dan anak kekawan mama semua...

ramai juga pertambahan cucu-cucu saudara mama tahun ni alhamdullilah rezeki mereka agaknya....semoga rezeki mama pun akan bertambah2 lagi di tahun2 yang akan datang hendaknya InsyaAllah..



p/s malam ni ada satu group lagi anak2 saudara n cucu saudara yang akan beraya ke rumah...

21 August 2012

Beraya Di Rumah Kawan Baik Mama Di Muar

August 21, 2012 9 Comments
SALAM 1 MALAYSIA
Assalamualaikum...
Hari raya pertama tu juga mama turun ke Muar untuk beraya di rumah kawan baik mama semenjak dari sekolah lagi...biasalah kalau dah lama tak berjumpa mesti ada cerita-cerita yang
menarik dan seronok nak dibualkan...

kawanku yang lama tak berjumpa...

 bergambar bersama anak dara masing2...

inilah anak dara kawan baik mama...