JIRAN TETANGGA

Sunday, January 29, 2012

Yatim Piatu Yang Menjadi Pengemis...:(

SALAM 1 MALAYSIA


Assalamualaikum...
Hidup sebagai anak yatim amat sengsara bagi dua orang adik-beradik ini kerana kematian ibubapa mereka ! mereka terpaksa mengemis untuk meneruskan hidup...begitulah kehidupan mereka di kota Jakarta Indonesia,mengemis memohon simpati orang yang lalu lalang di jalanraya...sumbernya klik sini...

Nasib baik la kat Malaysia anak-anak yatim disediakan satu rumah khas buat mereka dan anak-anak yatim di negara kita masih boleh lagi dapat belajar,bersekolah dan disediakan makanan untuk mereka.





14 comments:

  1. assalamualaikum.mama,

    sungguh menyedihkan...tak terkata...

    ReplyDelete
  2. @sekamar rindu

    waalaikumusalam SR...yer la menyedihkan betul anak2 yatim tu...:(

    ReplyDelete
  3. sedihnya....syukur sgt2 dgn apa yg ada skang ni...

    T_T

    ReplyDelete
  4. Allah...tak ada org nak bawak gi rumah anak2 yatim...huhu kalu nampak, kena tolong bawak ni...ksian sgt...

    ReplyDelete
  5. sedihnya, moga nasib mereka terbela!

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum mama...

    itulah kehebatan negara kita dengan negara lain...lebih prihatin pada mereka...namun ada dikalangan kita tidak nampak semua tu

    ReplyDelete
  7. @Ckin Kembaq

    tapi ni kat indonesia kalau kat malaysia x ada mcm ni...:

    ReplyDelete
  8. @mas saari

    betul tu moga nasib mereka terbela..:)

    ReplyDelete
  9. @Kancil 8349

    waalaikumusalam kancil...betul tu negara kita begitu baik sekali kan...:)

    ReplyDelete
  10. semoga kebajikan anak yatim ni sentiasa terpelihara.. Bagi mereka perlindungan, ya Allah..

    ReplyDelete
  11. sedih kalau tengok kanak2 jalanan nie..... harap2 pihak berwajib dapat buat sesuatu.....agar mereka tak terpinggir.....kanak2 tu kita yg mencorakkan dunia mereka....

    ReplyDelete

DUIT TABUNG