SALAM 1 MALAYSIA



Assalamualaikum...

Alam terbentang luas indah suasana pandangan
Redup sayu mata yang memandang
Memandang jauh keajaiban alam yang Kau ciptakan
 hati ini mampu membisikkan alhamdullilah...
Pada keindahan alam ciptaan agung Mu..
Ku bersyukur pada Mu Ya Allah
Kau beri aku mata penglihatan agar
 dapat ku melihat betapa indahnya alam maya ciptaanMu...
Kau jua yang memberi nadi nafasku berdenyut
Kau jua yang memberikan pancainderaku dan
mampu ku menghirup deruan bayu membelai tubuhku
biarku memuji alam ciptaan Mu..
biarku menghayati alunan azan memanggilku...
Aku berdiri menghadap arah Kiblat Mu
memuji Mu dengan kalimah syahdu mendayu
memohon agar aku diberi segala hidayah dari Mu
agar aku mampu menghidu bau haruman syurga Mu
dan aku berdiri di sini memuji keindahan alam
Ciptaan Mu..