25 November 2011

# kawin n hantaran

Majlis Pernikahan....

SALAM 1 MALAYSIA


Assalamualaikum semua...
19 Nov (Pagi) - Hari ini sampailah hari yang ditunggu2kan gementar rasanya bila nak menerima menantu ni...terasa macam sekejap jer masa berlalu anak perempuan mama dah besar rupanya dan dah nak bernikah dan bakal menjadi seorang isteri pula....alhamdullilah semoga semuanya selamat dan mama akan sentiasa mendoakan kebahagiaan,kesejahteraan dan moga jodoh mereka berdua akan kekal hingga hujung nyawa....


Dalam menunggu masa untuk bernikah masih ada juga kejadian yang kelakar berlaku pada hari tu...sebenarnya tok kadi yang akan menikahkan anak mama masa tu masih belum sampai tapi kebetulan datang seorang tok kadi lain...ingatkan itu tok kadi ganti menggantikan tok kadi yang sebenarnya tapi rupa2nya tidak.... kami semua sudah bersedia sebenarnya dan bila tok kadi tu menyebut nama pengantin lelaki semua terkejut kerana tok kadi tu telah tersalah menyebut nama pengantin lelaki dan cek punyer cek rupa2nya bukan tok kadi tu yang akan menikahkan anak mama dan pasangannya....


Kebetulan pada hari tu ada 3 pasangan yang akan bernikah di masjid tu dan tok kadi tu pun satu hal bukan nak bertanya dulu terus jer duduk buka fail dan tanpa bertanya nama pengantin terus jer nak menikahkan anak mama dengan pasangannya...Tok kadi tu akhirnya berundur dan digantikan dengan tok kadi yang sebenar yang akan menikahkan anak mama...semua saudara mara mama tergelak dan tersenyum sebab perkara macam ni pun ada berlaku nasiblah tidak tersilap pasangan kalau tidak kes naya jerkan...





8 comments:

  1. owh, sudah menerima menantu rupanya. tahniah buat pengantin dan keluarga pengantin :)

    kalau mama free, join contest saya di http://kisah-dan-kasih.blogspot.com/2011/11/contest-novella-di-kisah-kasih.html

    ReplyDelete
  2. untung anak dapat jejaka pilihan hati. hehe! hensem lagi tu. aik? macam gay jak. Hahhaahhaha!

    dulu mama ada invite tapi tak dpat p. Apa-apa pun, nanti dah nak jadi nenek. Hehe!

    Sebarkan salam pangantin baru! :)

    ReplyDelete
  3. sama cantik,sama padan..semoga berbahagia selamanya..

    ReplyDelete
  4. jgn slh pngntn mama

    haru nanti

    ReplyDelete
  5. Tahniah mama & keluarga...pastinya tahniah kepada Pengantin...semoga mereka berdua akan kekal bahagia hingga ke syurga bersama :)

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah.. akhirnya tiba juga saatnya mama menerima seorang menantu.. tahniah ya mama.... semoga mereka mereka berbahagia sehingga ke akhir hayat.. amin alhamdulillah

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah akhirnya selamat diijabqabulkan...semoga berbahagia kedua2 mempelai....

    ReplyDelete