08 November 2011

# info

Jangan Layan Kertas Putih Belakang Kereta ....

SALAM 1 MALAYSIA


Assalamualaikum semuanya...
Tadi mama baru terbaca satu n3 dari kawan kite ni CX'S menyatakan bahawa ada taktik terbaru dari pencuri untuk memperdayakan kita semua.Pesanan ini adalah dari pihak polis dan moga kita ambil perhatian akan info ini untuk keselamatan kita semua yer...



"AMARAN DARI PIHAK POLIS-BERHATI-HATI PADA KERTAS YANG MELEKAT PADA
                                                  CERMIN BELAKANG KENDERAAN ANDA"


Pada kekawan semua tolong edarkan yer semoga perkara ini tidak akan terjadi pada kita semua...kita menghampiri tempat parking,membuka kereta dan masuk ke dalamnya kita start engine kereta dan bersedia untuk berundur....bila ternampak kertas putih di cermin belakang kita akan memberhentikan kereta untuk menanggalkannya pada masa itulah mereka mulailah bertindak oleh itu bila ternampak kertas putih di belakang kereta biarkan dan buangkan bila dah jauh dari tempat itu...Itulah taktik terbaru mereka untuk mencuri kereta dan barang-barang yang lain lagi...



                                "BERHATI-HATI DENGAN CARA TERBARU MEREKA"




37 comments:

  1. Assalamualaikum mama

    terima kasih atas info ni...

    Wassalam

    ReplyDelete
  2. kalo pasang wiper tu agak2 bleh jatuh ke x kertas tu?? ;p

    ReplyDelete
  3. Menakutkan zaman sekarang....

    ReplyDelete
  4. terima kasih atas info ni mama..takutnya!

    ReplyDelete
  5. penjahat ni macam2 cara mereka lakukan utk merompak kan? kita kena lebih berhati2!

    ReplyDelete
  6. iya, skrg bermacam2 taktik orang nak rompak kita kan mama... berhati2 lah ketika mmbawa kenderaan.. kalau ada sesuatu yang pelik jgn d layan..

    ReplyDelete
  7. diorang buat taktik nie mama..

    keji betol diorang nih!

    ReplyDelete
  8. uih.. bahaya ni! takot pun ade.. huhu... macih kak.. klo x, saya x tau ni... btw, eus ade tag akak kt n3 baru eus.. ade contest! jenguk2 la.. :P

    ReplyDelete
  9. @atuk

    waalaikumussalam atuk...sama2 la kita...:)

    ReplyDelete
  10. @✿....rossa alina....✿

    ntah x tahu plak mama takut die org gam jer...:)

    ReplyDelete
  11. @Tea

    betul tu zaman skg ni mcm boleh berlakukn..:)

    ReplyDelete
  12. @Gen2Merah

    betul tu dil sama2lah kita mencegahnya...:)

    ReplyDelete
  13. @YNA

    mmg keji betul la kn...:)

    ReplyDelete
  14. @eus

    okay nanti mama lawat blog yer...mekacih...:)

    ReplyDelete
  15. memang bahaya sekarang....terima kasih dengan makluman tersebut

    ReplyDelete
  16. @Kancil 8349

    sama-sama kita saling ingat mengingati...:)

    ReplyDelete
  17. wah...terima kasih mama sebab tolong sama mengingatkan sebelum kena, mcm2 taktik pencui sekarang...kena hati-hati.

    ReplyDelete
  18. wahhh..taktik terbaru. thanks utk info ni ;)

    ReplyDelete
  19. terima kasih mama untuk entri ni...moga lebih ramai amek langkah berhati2

    ReplyDelete
  20. kreatif sungguh la diorang ni.. macam2 idea nak suruh kita keluar dari kereta..hehe..

    ReplyDelete
  21. @Santri T.P.I.N.I

    sama2 santri....beringat sebelum kenakn...:)

    ReplyDelete
  22. @Sunah Sakura

    betul tu sunah berjaga sebelum terkenakn...:)

    ReplyDelete
  23. @Daddylicious

    mmg sempoikn taktik die org...:)

    ReplyDelete
  24. @Rai

    betul tu mcm cara agar kita boleh kuar dr kete...:)

    ReplyDelete
  25. menjawab soalan mama..i/allah dlm bulan 3 nnt langsung kenduri..mama di jemput ye..;) kat pahang je...

    ReplyDelete
  26. kena hati2 la lepas ni..ada je taktik2 mereka ni...

    ReplyDelete
  27. info berguna ni..sy dtg singgah..buat kunjungan balas..thx sbb singgah hari tu ye..

    ReplyDelete
  28. aihhh
    mcm2 cr skrg ni nak merompak
    ish2

    ReplyDelete