13 November 2011

# blog

Hari Ini Genap Setahun Blog Mama....

SALAM 1 MALAYSIA


Assalamualaikum semua....
Wah diam x diam dah setahun blog mama beroperasi x sangka dah setahun rupa2nya....dan mama merasa banyak lagi perkara-perkara yang perlu mama pelajari untuk memantapkan lagi blog mama ini...Blog mama ini mula beroperasi pada 13 Nov 2010...... anak-anak mama dan hubby mamalah yang menggalakkan mama supaya cuba berblogging sambil mencari kekawan di alam maya ini...Anak-anak yang telah mengajar mama bagaimana nak mendaftarkan blog mama ni dan atas tunjuk ajar anak-anak terhasillah blog maszull ini iaitu singkatan nama mama n hubby....


Dari x ada ramai follower sedikit demi sedikit follower mama bertambah dan n3 mama pada mula-mula dulu tidaklah seperti sekarang...mula2 dulu mama menulis n3 hanya satu n3 sahaja setiap hari kerana pada masa tu mama kurang faham lagi akan selok belok berblogging ini...hasil tunjuk ajar anak mama yang kedua Lynnto menyuruh mama blogwalking kesetiap blog untuk mendapatkan ramai pengunjung ke blog mama barulah mama memahaminya apa itu blogwalking bagi blogger semua....mula2 terasa macam susah juga nak melakuknnya sendiri tapi atas usaha sendiri n tunjuk ajar anak mama akhirnya berjaya juga......ketiga-tiga anak mama masing2 mempunyai blog mereka masing2 jadi mereka lebih advance dari mama yang masih baru ni.....


Pertama kali nak menulis n3 terasa bermacam-macam gaya dan cara terasa agak susah juga la tapi semuanya mama cuba lakukn sendiri dan akhirnya mama dapat mengetahui bagaimana cara2nya....cara nak dowload gambar,nak publishkn n3,nak tukar font tulisan semuanya mama cuba buat sendiri bila ada yang mama kurang faham mama akan bertanya pada anak2 mama bagaimana caranya...akhirnya berjaya juga mama melakuknnya sendiri......
dan sekarang mama berharap akan mendapat ramai lagi pembaca setia di blog mama ni n mama berharap akan dapat menambah follower mama nanti....InsyaAllah...


Tarikh n3 pertama mama dulu.... 
"Belajar Buat Blog Sendiri"

 Header pertama blog mama dulu...

Tukar lagi header kedua blog mama...


Header mama yang ketiga digunakan sampai ke hari ini...

18 comments:

  1. wah. congrats mama!! :)

    ReplyDelete
  2. tahniah mama da sthun dlm dunia blogging ni :)

    maju lah blog ntok negara.. hee

    ReplyDelete
  3. huwaaaaaaaaaaaa
    selamat hari lahir belog mama maszull
    heeeee


    comei jek..
    semoga mama terus berblogging dgn riang ria =]

    ReplyDelete
  4. tahniah mama

    waaahh bnyk header

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum mama...wahhh...da setahun ye..selamat ulang tahun pertama blog mama ye...:)

    mula2 memang banyak yang tak tahu pasal blog ni..sama la macam sy ni mama...tapi lama2...baru la paham sikit2 pasal dunia blogging ni...

    teruskan menulis dan happy blogging..(^^,)

    ReplyDelete
  6. selamat ulangtaahun yang pertama mama :)

    ReplyDelete
  7. tahniah mama, semoga terus sukses dalam dunia blogger :D

    ReplyDelete
  8. @aimie amalina

    mekacih mimi mari kita menjadi kanak2 riang ria yer...:)

    ReplyDelete
  9. @Ezad Skytech

    mekacih ezadinsyaAllah mama akan teruskn selagi berdaya...:)

    ReplyDelete
  10. @Lulu Caldina

    mekacih Lulu InsyaAllah mudah2an hendaknya...:)

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum mama.

    Tahniah mama....dah setahun blog mama...bilangan follower pun dah bertambah...alhamdulillah

    ReplyDelete
  12. hepi besday to blog mama yg ke setahun.... tahniah mama!

    ReplyDelete
  13. wah.tahniah mama..

    slm kenal ye:)

    sorry sbb br berkesempatan chek blog mama..yus jrg blogwalkng sbb sbuk stdy..huu

    ReplyDelete
  14. Happy birthday to u..
    happy birthday to u..
    happy birthday to Blog Mama..
    semoga berbahagia di dunia blogging!!

    ReplyDelete