SALAM 1 MALAYSIA


Apalah dah saya lakukan hari ini macam orang gila...
dari masa tak turun hujan 
sampai hujan dah turun dengan lebat tapi tak settel2 lagi....
kerja gile betul hissss....
apa yang saya fikir agaknya sampai lupa semuanya...
hehehe...
Bila fikirkan kelakar pun ada,
geli hati pun ada
macam ni pun lupa...
Mula-mula ikut anak saya yang sulung poskan 
barangan pesanan pelanggan (VCO)
di pejabat pos selepas dah okay kami terus
ke bank sebab nak bank-in kan
wang order ke akaun stokis kami...
Kejadian seperti biasa pada mulanya masukkan
wet ke akaun seperti biasa...
Pastu ke mesin ATM plak sebab nak kuarkan
wet bila dah kuarkan ambillah resit last sekali
belek2 tengok balance wet kat dalam akaun dah ada
ingatkan 
dah clear sebab ada seorang customer transfer wet dari
akaun MayBank ke akaun CIMB
saya ingatkan wet tu adalah wet 
customer VCO yang dah clear jadi terus je saya kuarkan dengan cepat 
tanpa fikir panjang lagi...
Bila dah kuarkan terus je meredah hujan yang tengah lebat
menuju ke kereta sampai je kat trafic light
terfikir tepon anak yang kedua suruh dia buka 
CIMB click tengok betul tak dah ada wet tu 
rupa2nya tak ada lagi ..
jadi wet customer VCO yg di transfer tadi belum clear lagi
dan tiba2 saya terfikir....
 rupa2nya wet hutang AEON yang 
belum diambil oleh pihak aeon jadi 
dengan sertamerta pusing balik ke bank tadi 
masukkan balik wet yang telah dikuarkan tadi...
aja le buat keje gila hari ini...rupa2nya
duit tu wet hutang aeon yang ada sebenarnya
dan bukan wet customer VCO tu...
Giler betul jadinya dahlah balik tadi kami
anak beradik berhujan sakan..
macam budak-budak bermain dalam hujan
tapi seronok walaupun buat kerja giler hari ini...


kerja giler dibuat hari ini...
kihkihkih...