SALAM 1 MALAYSIA



Semalam saya telah ke rumah adik saya  
melawat anaknya yang ke dua 
yang baru saja melakukan pembedahan
mulut sikecil yang sumbing dulu...
Kesian saya melihatnya dulu tapi sekarang 
keadaannya sudah berubah dan
 berubah hanya dengan sekelip mata saja.
Ada kisahnya dulu saya tuliskan dientry 
tahun baru 2011 yang mana kelahirannya 
sama tarikh dengan hari pertunangan anak saya yang sulung.
Kecanggihan pakar yang melakukan
pembedahan itu begitu memuaskan hati kami sekeluarga..
Kelihatan adikku begitu bersyukur sekali 
setelah melihat anak perempuan keduanya 
pulih semula seperti kanak2 normal yang lain....
Kami sekeluarga juga merasa gembira 
bila melihat keadaan anak kecil itu sudah kembali normal.....
Mudah-mudahan semuanya akan
kembali normal hinggalah dia dewasa nanti...
Tapi ada satu lagi pembedahan akan dilakukan
bila usia anak kecil itu berusia 9 tahun...
Pembedahan itu adalah untuk membetulkan
gusi kanak2 kecil itu supaya apabila 
gigi kekalnya tumbuh nanti ia akan
tumbuh dengan elok...
Kami sekeluarga akan mengadakan kenduri
doa selamat pada 9 Jun nanti dan 
dituruti dengan majlis potong jambulnya...
"SITI NURSHAZWINA"
semoga kau menjadi seorang anak yang 
berguna pada kedua2
orang tua mu bila kamu sudah dewasa nanti...
-AMIN-


P/s gambar tidak dpt diletakkan atas kemahuan 
kedua ibubapanya kerana sekecil belum pulih sepenuhnya...