sakit

Keracunan makanan gara2 makan burger yg x biasa...benggangggg!!!!!!

Tuesday, May 31, 2011 Mas Zull 5 Comments

SALAM 1 MALAYSIA


Gara-gara teringin nak makan burger perut jadi bagai nak meletup....
Kononnya makan malam sambil tonton 
TV3 final MENTOR....
My hubby pun kuar gi beli tapi 
katanya kat tempat biasa x buka 
gara2 nak tengok final mentor, 
semuanya x berniaga malam tu,
jadi my hubby beli kat tempat yg kurang biasa....
Bau bukan main sedap lagi 
tapi mungkin sosnya yg dah masam 
ke atau dah lama tak tahulah....
Yang peliknya yang lain okay je makan 
x ada apa-apa masalah yang dialami 
hanya saya sorang je...
Mula2 makan x terasa apa-apa 
tapi bila dah lama perut mulalah meragam 
dan nak muntah....
Final Mentor tak abis lagi saya dah
 muntah-muntah bagai nak tercabut 
anak tekak sambil menahan perut
 yang dah rasa macam nak pecah je....
rasa macam nak pengsan je gara-gara 
dah muntah banyak kali 
diselangseli dengan buang air besar....
badan saya dah mula lemah 
gara-gara muntah dan buang air yang berlebihan 
sehinggalah ke tengah malam 
saya dah rasa amat x berdaya lagi
 badan dah terasa lemah semacam 
hubby dengan segera membawa saya ke klinik 24 jam....
Sampai di klinik anak daftarkn
saya masih tunggu di kereta dahulu
 dan tunggu untuk dipanggil....
masuk je doktor buat pemeriksaan
 dan memang sah keracunan makanan...
apa lagi nak cepat baik 
kenalah satu injection kat punggung.....
aduhhhh tahan je lah....
doktor bagi ubat untuk legakan kesakitan.
Keluar terus tunggu dalam kereta 
sambil menunggu anak n hubbyku mengambil ubatnya....
pastu kami bergerak balik....
faham-faham je lah kalau datang ke klinik bila dah tengah malam.....
bil je x boleh tahan koyak jugak 100 inggit...
tapi apa nak buat bayar je lah....
Hari ini barulah perut saya beransur -ansur pulih
burger !!!burger !!!!
sebab kau perutku jadi sakit bagai nak rak...
Lepas ni kalau nak beli burger tu kena lah beli
di tempat yang biasa saja kalau x macam ni lah jadinya
takut x bersih ke atau sos dah masam ke
dan macam-macam lagi lah...
Ingat tu ye pada sesiapa yang teringin 
nak makan burger atau apa-apa jua lah....
carilah keadaan penjualnya yang bersih 
dan kawasan disekelilingnya
juga bersih.

ubatnya yang perlu dimakan


5 000 jiran datang mendoakan mama:

mother day

Dapat kasut baru....yeahhhh.!!!!

Sunday, May 29, 2011 Mas Zull 2 Comments

SALAM 1 MALAYSIA

Semalam saya dapat kasut baru 
hadiah dari bakal menantu eppy nyer...
x sangka dapat hadiah kasut baru lagi...
bakal menantu saya x ada di sini 
cuma dia titikan wang pada anak saya 
untuk mencarikan hadiah buat saya...
hadiah hari ibu katanya....
Kebetulan semalam kami berjalan2 
ke Aeon Bukit Indah
sampai je anakku terus ke bahagian kasut
dan 
menyuruh saya memilih salah satu kasut yang 
berkenan di hati...
dengan alasan dia belanja katanya rupa2nya
orang lain yang belanja
apa lagi dengan senang hati dok belek kasut2 yang
ada kat situ...
dan jumpalah kasut yang berkenan dihati....
bagi pada anak saya dan terus je bayar kalau
lama-lama lagi nak belek alamatnya
lagi susah nak pilih, 
tak tahu nak pilih yang mana satu 
sebab semuanya cantik2...
oh ye!!!! tu baru hadiah pada hari ibu,
bulan depan jangan lupa plak
hadiah hari lahir mak ye.....
ingat tau jangan buat2 
x ingat plak wahai anak2 mak...
hehehe....
apalah saya ni hadiah pun nak paksa2kn....
x kisahlah kalau x ada tak apa,
kalau ada allhamdullilah je lah rezeki namanya....
Apalah pulak hadiah harilahir saya nanti...
(berangan dulu....kata x nak tapi rupa2nya nak siap fikir apa hadiah nya)
okay!!okay.... apa2 pun terimakasih pada menantu saya
baik betul bakal menantu mak ni hahaha...
(puji menantu sendiri nampak)





2 000 jiran datang mendoakan mama:

cerita,

Melawat sikecil selepas dibedah....

Tuesday, May 24, 2011 Mas Zull 0 Comments

SALAM 1 MALAYSIA



Semalam saya telah ke rumah adik saya  
melawat anaknya yang ke dua 
yang baru saja melakukan pembedahan
mulut sikecil yang sumbing dulu...
Kesian saya melihatnya dulu tapi sekarang 
keadaannya sudah berubah dan
 berubah hanya dengan sekelip mata saja.
Ada kisahnya dulu saya tuliskan dientry 
tahun baru 2011 yang mana kelahirannya 
sama tarikh dengan hari pertunangan anak saya yang sulung.
Kecanggihan pakar yang melakukan
pembedahan itu begitu memuaskan hati kami sekeluarga..
Kelihatan adikku begitu bersyukur sekali 
setelah melihat anak perempuan keduanya 
pulih semula seperti kanak2 normal yang lain....
Kami sekeluarga juga merasa gembira 
bila melihat keadaan anak kecil itu sudah kembali normal.....
Mudah-mudahan semuanya akan
kembali normal hinggalah dia dewasa nanti...
Tapi ada satu lagi pembedahan akan dilakukan
bila usia anak kecil itu berusia 9 tahun...
Pembedahan itu adalah untuk membetulkan
gusi kanak2 kecil itu supaya apabila 
gigi kekalnya tumbuh nanti ia akan
tumbuh dengan elok...
Kami sekeluarga akan mengadakan kenduri
doa selamat pada 9 Jun nanti dan 
dituruti dengan majlis potong jambulnya...
"SITI NURSHAZWINA"
semoga kau menjadi seorang anak yang 
berguna pada kedua2
orang tua mu bila kamu sudah dewasa nanti...
-AMIN-


P/s gambar tidak dpt diletakkan atas kemahuan 
kedua ibubapanya kerana sekecil belum pulih sepenuhnya...







0 000 jiran datang mendoakan mama:

hari guru

Window shopping dan Selamat Hari Guru....

Sunday, May 15, 2011 Mas Zull 0 Comments

SALAM 1 MALAYSIA


Petang minggu begini gi jejalan ngan family 
sambil melihat gelagat pengunjung
 di Aeon Bukit Indah ini....
memang gamat
n penuh plak tu dengan orang ramai...
saja je jejalan untuk menghilangkan kebosanan dok kat umah....
sambil jejalan tu dok keluar masuk kedai je 
bukan nak buat apa pun saja je 
untuk menjengah akan apa yang ada di dalam kedai 
menjual baju,kedai yang menjual pakaian kanak2 
padahal anak kecik bukan ada lagi pun...
menjamu mata lah katakan jejalan untuk window shopping je...
seronok gak boleh merehatkan minda 
dan fikiran dari dibelenggu kebosanan di rumah...
Singgah kat kedai cenderahati 5 inggit
ramai plak orang kat kedai tu
terfikir juga napelah ramai orang kat kedai ni
selalunya orang jarang sekali 
masuk ke kedai ni...
Bila dok fikir teringat plak esokkan hari guru
patutlah kedai ni di penuhi orang 
ibubapa sibuk memilih barang2 untuk anak mereka
bukan apa esok anak2 akan 
memberi hadiah buat guru2 kesayangan mereka...
sambutan hari guru...
Aku pun dok menyibuk masuk ke kedai tu
nak cari pewangi bilik n kete...
Apa2 pun diucapkan

"SELAMAT HARI GURU"

buat semua guru2 dan bakal guru
jugak tak lupa buat anak saudaraku 
yang berada di lumut,Perak

"CIKGU MIMIFARZIANAWATY"

betol x ejaan namanya sori
mimi kalau makcik salah eja yer...


Bila dah keluar dari kedai kat atas ni jejalan lagi 
n singgah plak kat kedai kemera
saja je nak survey harga kamera DSLR...
anak saya yang bongsu tu sibuk sangat
nak suruh belikan kamera nikon
tapi bukan nak beli yang harganya 
mahal cuma nak cari harga yang berpatutan je
ikut kemampuan ayahnya la...


 nak beli yang ini atau yang kat bawah
yang jenis ini mahal sikit harganya
tapi gambarnya cantik juga
okay lah rasanya sesuailah buat yang baru 
nak belajar menggunakan kamera besar ni..


yang ini pula murah sikit dan elok juga
gambarnya pun cantik tapi
cuma terpaksa guna bateri AA
kena spare bateri extra kalau nak guna lama
Buat masa ni masih tak tahu lagi yang mana satu
akan jadi pilihan...
kita tengok je nanti yer...
InsyaAllah kalau ada rezeki dapatlah anakku
kamera yang diidam-idamkan....



0 000 jiran datang mendoakan mama:

cerita

Kiss yer jangan tak kiss...Bila dah tercium barulah rasa bersalah....!!!!!

Thursday, May 12, 2011 Mas Zull 0 Comments

SALAM 1 MALAYSIA


Hai!!!!Bila dah kena cium baru lah mengelabah....
dah tak boleh cakap apa dah
 terpaku,tergamam,terdiam,ternganga mulut tu bagai apa jer....
Abang kalau dah cium tu kenalah bertanggungjawab
 cikit jangan main nak lepas tangan je yer...
jom kita pergi rumah tok kadi...
aiyarkkk napa plak rumah tok kadi ni?????? ....
jangan salah tafsir fikiran kuning plak...
 bukan apa kasi gempak sikit jer...hahaha....
bila dah ter...cium tu lah jadinya
gelabahlah orang yang mencium
takutttttt.....
yang kena cium senyum je...

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
bukan ada apa2 pun tapi tengok je lah
gambar kat bawah ni...
ni lah dia 

"U KISS U PAY"



nasib lah kecederaannya sikit aja 
kalau tidak angin juga satu badan di buatnya...
yang nak kiss tu tak nampak ke 
ada kete nak kuar parking ke apa ke
cubalah bagi tahu bunyikan hon ni tidak main jalan je
 ikut suka mak bapak dia
tak boleh ke nak tunggu sekejap dan bersabar....
Bila dah tercium barulah mengelabah...
apalah pemandu sekarang ni tak bertimbangrasa langsung
ikut rasa hati... tu sebab ramai yang 
mati dalam kemalangan jalanraya.....


"IKUT HATI MATI IKUT RASA BINASA"









0 000 jiran datang mendoakan mama:

hari pekerja,

Dapat hadiah pada "Hari Ibu"....seronoknya...!!!!!

Monday, May 09, 2011 Mas Zull 0 Comments

SALAM 1 MALAYSIA

Semalam semua ibu2 dah tentunya 
ada hadiah yang diperolehi dari anak2....
mesti ada yg buat surprise party 
wat ibu2 ada yang beli kek,
bagi bunga dan hadiah yang lain jugak....
semalam kedai kek dan kedai menjual bunga 
memang banyak dapat untung berlipat kali ganda 
dari hari-hari biasa agaknya
sebab kek laku bunga pun laku...
Semua kek kat kedai kek habis dijual semalam...
Untunglah siapa yang ada kedai kek kan....
Benarkah sambutan hari Ibu ini 
salah dari segi akidah agama Islam???
Entahlah susah juga nak cakap hal-hal berkaitan dengan
agama ini...
Apa-apa pun semuanya bergantung pada niat kita
kalau baik jadi baiklah ,kalau jahat jadi jahatlah...
semoga yang tak elok dijauhkan dari kita semua....
Tak sangka semalam saya dapat hadiah
sempena hari Ibu dari hubby
and along (anak saya yang sulung)
Hadiahnya berupa sehelai blouse
dan sehelai tudung
walaupun harganya tak seberapa 
tapi saya tetap menghargai apa
yang u all bagi...
Thanks my dear and my lovely husband...
Love u all...

Inilah blousenya  


Siap dengan tudungnya sekali



0 000 jiran datang mendoakan mama:

mother day

Selamat Hari Ibu....

Saturday, May 07, 2011 Mas Zull 0 Comments

SALAM 1 MALAYSIA

"SELAMAT HARI IBU"
untuk semua ibu diseluruh dunia ini 
semoga ibu2 semua
gembira selalu bersama keluarga...
pertama sekali ku ucapkan selamat hari ibu
 pada ibuku yang telah melahirkan ku
ke dunia yang fana ini buat ibuku
PN.JAMILAH BINTI OMAR
semoga mak di dalam situasi yang amat 
menggembirakan sekarang..
terimakasih kerana melahirkan daku ke dunia ini....
jasa-jasamu tetap didalam
 ingatan daku selamanya....
Keduanya terimakasih daku ucapkan kepada 
ibu yang telah membesarkanku
dari kecil hinggalah daku dewasa...
terimakasih mak atas segala-galanya
yang telah mak lakukan untuk membesarkan daku
Terimakasih sekali lagi buat ibuku
Arwah PN.BANON BINTI OMAR
semoga roh mu dicucuri rahmat 
dan ditempatkan
dikalangan orang-orang yang beriman...
Segala-galanya akan tetap menjadi kenangan
dan memori terindah di dalam hidupku....
semoga mak aman bersemadi di sana...
Sesungguhnya aku bersyukur ke pada Allah
kerana telah
dikurniakan dengan 
2 orang ibu yang sempurna
kerana kedua-duanya merupakan
adik-beradik kandung...
seorang itu ibu yang melahirkan daku 
dan seorang lagi pula ibu yang telah
membesarkan daku
hingga dewasa...
Allhamdullilah...sesungguhnya hanya Kau yang
Maha mengetahui segala-galanya atas
semua yang berlaku ini....

 Ibu yang telah membesarkan daku sehingga dewasa
Arwah Pn.Banon binti Omar

Ibu kandungku Pn.Jamilah Binti Omar
ibu yang telah melahirkan daku ke dunia ini

0 000 jiran datang mendoakan mama:

VCO

Allhamdullilah....peroid pain berkurangan sejak makan VCO......

Wednesday, May 04, 2011 Mas Zull 0 Comments

SALAM 1 MALAYSIA


Pada sesiapa yang mengalami sakit 
semasa datang bulan atau 
senggugut eloklah mencuba produk ini....
Allhamdullilah semenjak saya makan 
VCO 


ini sakit semasa datang bulan saya sudah berkurangan,
senggugut yang selalu saya alami 
setiap bulan pun dah berkurangan....
ini baru sebulan saya mencuba VCO
 ini dan hasilnya menunjukkan perubahan yang ketara sekali....
Pada yang baru ingin mencubanya 
silalah mencubanya kerana hasilnya amat ketara 
sekali bila kita menggunakannya....
Pada sesiapa yang sudah menggunakannya
silalah bagi pendapat anda di sini dan
ceritakan masalah anda dahulu sebelum
anda menggunakan VCO ini...
Sesiapa ingin membeli produk ini bolehlah 
menghubungi saya atau 
e-mailkan pertanyaan atau 
ingin membeli produk ini silalah ke e-mail saya
maszull@yahoo.com



0 000 jiran datang mendoakan mama:

besday blogger,

Sorry lambat tulis entry ini...apa2 pun mak nak ucapkan "Hepi Besday Girl".....

Wednesday, May 04, 2011 Mas Zull 0 Comments

SALAM 1 MALAYSIA


Pada 30 hb April 2011
 yang lepas adalah 
ulangtahun kelahiran anakandaku yang bongsu...
Sori lah mak lambat 
tulis entry about besday caney....
apa2 pun mak dah wish awal2 yer....
hadiah nanti mak bagi tapi lambat sikit yer
sebabnya ada masalah lain dulu mak nak settelkan
harap caney faham yer....
macam2 hal masa hari tu jadi nak tulis entry besday 
caney pun x sempat
umah mak ngah nak wat keje kawin 
pastu nak antar adik lagi ke Melaka 
jadi lupa plak mak nak tulis entry hari lahir 
"Caney" (nama manjanya)...
sori yer mak bukannye lupa cuma x ada masa je...
dan lambat sikit....
kat sini mak nak ucapkan....
"SELAMAT HARI LAHIR YANG KE 15 BUAT CANEY"
 mak doakan agar caney berjaya dalam hidup 
dan
berjaya dalam PMR nanti tau....
mak nak ingatkan buku jangan lupa baca 
nanti keputusan lain jadinya....
Semoga caney jadi anak yang berjaya dalam hidup
dan segala apa yang 
dilakukan dan dihajatkan akan berjaya diperolehi.....
-AMIN-








0 000 jiran datang mendoakan mama: