29 April 2011

Seronok berada di tengah lautan yang nyaman dan damai.....berkelah bersama family di Tanjung Piai....

April 29, 2011 0 Comments
SALAM 1 MALAYSIA


Sepanjang minggu ini asyik dok memerap kat umah 
x ada apa yg rajin untuk dilakukan....
pergerakan di rumah seperti biasa je memasak  
dan dok menghadap tv cerita drama Korea.
Ada peluang hujung minggu kami 
sekeluarga pergi jejalan ke Tanjung Piai....
pagi2 lagi saya dah mula memasak lauk kegemaran 
kami semua untuk di bawa ke sana.....
makan sambil menghirup udara nyaman di tengah laut...
dahulu kawasan chalet ni biasa saja tapi sekarang telah diubah suaikan....
chaletnya telah ditambah dan telah dicat dengan cat yang menarik sekali...
Biasanya hujung minggu chalet ini akan penuh 
ditempah oleh pengunjung2 dari semua tempat 
termasuklah negara jiran "Singapura"

 Di hadapan pintu masuk ke Chalet Tanjung Piai


Aktiviti malam bolehlah memancing 
dan berbbq bagi sesiapa yang
bermalam di sini....


 Pemandangan di hujung jeti 
ditengah laut nyaman sekali ditiup bayu laut...
Memancing di sini lagi seronok sejuk
dan nyaman...

 Pemandangan chalet yang telah di tambah 
dan diubahsuaikan
seronok sekali berada di sana

 Posing saja tiga dara pingitan ni....

Aktiviti yang seronok dan sempat 
dilakukan disana adalah memancing ikan
Anak dara ini saja je nak posing ngan batang pancing
tu....

Menemani hubby memancing ikan kat tepi jeti,
saja mengacau hubby yang leka memancing
posing jap ya...hehehe...

Beredar mahu pulang, sesiapa yang teringat datang
dipersilakan Tanjung Piai adalah salah satu
tempat peranginan yang sesuai untuk pengunjung yang suka
berehat di tengah lautan...
Jumpa lagi yer...!!!!







25 April 2011

selamat ulang tahun kelahiran buat anakku "NURUL AIN".....

April 25, 2011 0 Comments
SALAM 1 MALAYSIA

HAPPY BIRTHDAY MY GIRL.....

Hari ini genaplah usia anakku yang sulung 
Nurul Ain Binti Dolkarnine 
- 24 tahun -
rasanya macam baru saja aku melahirkannya semalam
tapi sekarang tak ku sangka 
masa berlalu begitu cepat sekali 
dan sudah dewasa rupanya anak yangku kandung selama 9 bulan ini
dan aku telah menjaganya 
sejak kecil hinggalah ia membesar di hadapan mataku.
Begitulah masa semakin cepat berlalu pergi meninggalkan kita.
Bila memikirkan anak sudah semakin dewasa 
usia kita pun sudah semakin meningkat juga 
begitulah cepatnya masa meninggalkan kita semua.
Semoga Allah sentiasa memberkati semua yang
dilakukan oleh anakku ini dan 
jodohnya dipanjangkan kekal hingga hujung nyawa.
- AMIN -





24 April 2011

Dah lah demam doyan,gastrik,cirit-birit pastu allegik ubat plak...aduhhhh mana tahan....

April 24, 2011 0 Comments
SALAM 1 MALAYSIA

Entry kali ini saya nak cite pasal allegik....
entry lepas kena demam doyan,gastrik 
n cirit-birit ubat dah macam-macam makan
 x tahu ubat yang mana satu yang buat saya allegik ni...
semua ubat bantai semacam je ni lah padahnya....
hubby sayalah entah ubat apalah yang dia bagi saya makan 
sampai bengkak2 muka 
dan seluruh anggota badan saya ni...
beberapa hari dok memerap kat umah dahlah perut sakit 
asyik kuar masuk jamban je
 rasa macam nak tido je kat dalam jamban tu...
apa x nya baru jap kuar dah masuk balik....
macam nak pengsan dibuatnya 
tapi apakan daya menahan je lah 
sekurang-kurangnya relax sikit....
relax apa kelam kabut lagi ada... 
Inilah gayanya terpaksa makan segala ubat
yang diberi hinggakan ubat apa
yang silap pun dah x tahu...
kononnya nak cepat baik tapi makin melarat jadinya...
kenalah makan ubat alahan plak 
untuk menghilangkan bengkak2 tu...
Tapi alhamdullilah sekarang dah ok 
cuma ada terasa pedih cikit perut ni kira ok la tu sebab dah
boleh ikut sekali rombongan pergi meminang
Di Kulai...
majlis merisik dan pertunangan 
anak saudara saya yang lagi 
seorang anak kakak yang sulung
kami semua makcik,pakcik dan tok cik 
pengganti mak dan ayahnya 
yang dah lama sudah tiada lagi...
Nantilah cite gi meminang tu next entry ya....

 bahagian tangan saya yang allegik 
bengkak -bengkak merah jadinya
tang muka x leh kuarkan malu....

mula-mula nak kuar merah2 n 
gatal2 belum bengkak lagi ni



23 April 2011

Pergi suka balik kenapa sedih....:(

April 23, 2011 0 Comments
SALAM 1 MALAYSIA




Udah lama rasanye teman x jengah blog teman ni 
ape dah jadi teman pun x tahu le...
mak hai sejak balik dari Trolak dah tukar lorat Perak plak 
bukan apa terikut-ikut cite Hantu Kak Limah 
lah ne ape ke hal nyer teman ne.....
hehehe jgn mare yer org-org Perak sekalian 
teman bukan mengate teman becite je... 
cecite2...
hehehe...
opssss terlebih sudah.....
Cite teman kali ne nak bagitahu kekawan sekalian....
sebenarnya teman dah awal sampai ke Jay Bee 
tapi x boleh nak buka n nak tulis blog
 teman ni sebabnye teman kena serangan demam panas 
dek gara-gara balon boah doyan 
masa kat Trolak tempohari...
tu lah pasalnye terlebih sudah balon boah doyan gitu lah jadinye.... 
sebenarnya teman memang tak boleh makan 
boah doyan ne banyak2 kalau dah terlebih
 makan doyan tu inilah jadinye.....
alamak panas bebenor rasenye badan teman ne....
Doyan ,doyan kau memang sedap dimakan 
tapi tak boleh terlebih makan lain jadinye.....
Tapi yang sedihnya dalam perjalanan balik 
ada saja hal yang berlaku...
.sedang relax dalam kete 
tiba-tiba datang seketul batu yang agak besar udah
menghentam cermin depan kete saya...
tergamam seketika 
sebab batu tu betul-betul dihadapan mata saya 
ingatkn pecah tapi nasib baik ia hanya retak je....
saya terkejut n sempat cuba nak mengelaknya 
tapi rupa-rupanye tak sampai ke dalam pun....
 berderau seluruh anggota badan ingatkn cermin tu dah berderai 
dan mengenai saya....
Alhamdullilah syukur semuanya kembali reda....
tapi keretakan cermin tu je yang tinggal.....
dari mana datangnye batu tu saya pun tak tahu
 tetiba je ia melayang meluru ke cermin kereta....
nasib baik tak ada apa-apa yang berlaku hanya sedikit
keretakan cermin je....
Apa-apa pun lihatlah gambonye kat bawah ne yer teman sekalian....





19 April 2011

Majlis persandingan ....Bhg 2....

April 19, 2011 0 Comments
SALAM 1 MALAYSIA

Sekarang ikutilah bahagian 2 untuk entry kali ini....
gambar-gambar persandingan...

"MAJLIS PERSANDINGAN"
"TAKZIM DAN AISHAH"

 menuju ke rumah pengantin perempuan

 menyambut suami tersayang

Raja sehari bersanding disinggahsana

 pengantin baru

 ibu dan ayah pengantin lelaki

 family pengantin lelaki

 pakcik dan makcik pengantin lelaki (saya lah tu)

 family saya dengan pengantin baru


Pengantin baru dengan bakal pengantin.
Saya ucapkan 
Selamat Pengantin Baru 
buat
 Takzim n Aishah semoga
bahagia melayari alam rumahtangga.




Majlis pernikahan anak saudaraku di Trolak.....Bhg 1

April 19, 2011 2 Comments
SALAM 1 MALAYSIA


17 hb april 2011 yang lepas adalah 
tarikh pernikahan 
dan persandingan anak kakakku
di Trolak.
Tahniah buat pasangan pengantin

"TAKZIM DAN AISHAH"

di bawah ni serba sedikit gambar-gambar
di majlis pernikahan 
mereka yang sempat 
diambil....

"MAJLIS PERNIKAHAN"

 Aku terima nikahnya...

pengantin perempuan menanti penuh debaran
majlis akad nikah

 membatalkan air sembahyang
 n menyarungkan cincin perkahwinan
dijari manis

  ciuman pertama buat suami tercinta

ciuman di dahi untuk isteri tercinta

sah menjadi pasangan suami isteri





Lawatan ke Kilang Perodua....acah je singgah jap bakal menantu nak belanja makan tengahari sebelum ke Trolak (lunch hour time)........

April 19, 2011 0 Comments


SALAM 1 MALAYSIA


Wah!!!tajuk entry x menahan..
.hehehe saja je wat gempak.
Sabtu lepas kami sekeluarga bertolak ke Perak..
Anak saudara saya yang bertunang dulu 
nak berkahwin jadi kenalah
menghantar pengantin ke sana.
Tapi perjalanan kami semua tidak sama 
sebab masing-masing ada 
menginggah ke tempat lain juga
jadi saya n family pun amik kesempatan amik 
anak yang belajar kat Melaka 
pastu terus je bertolak menuju ke Rawang.
Nak berjumpa dengan bakal menantu 
di Rawang dulu sebelum bertolak ke Trolak.
Kami masuk ikut tol Bukit Beruntung n kemudian ke Kilang 
Perodua.
Bakal menantu saya bekerja kat sana
(cewahhh nak promote plak menantu saya ni keje kat Perodua plak)
jangan marah yer....
Masa inilah amik kesempatan minta 
bakal menantu belanja makan tengahari
kami sekeluarga menuju ke Perodua berpandukan
lokasi yang telah diberikan...
Akhirnya sampai jugalah kami sekeluarga 
di Perodua Rawang..
macam orang jakun je bila masuk ke kawasan Perodua tu
besar dan cantik sungguh kawasannya...
yer lah first time masuk kawasan kilang membuat kereta terlaris 
di Malaysia 
tentulah rasa teruja...
itu pun kalau dapat masuk ke dalam kilangnya 
pasti lagi teruja kan....
Setelah berjumpa menatu saya
kami telah dibawa ke kedai makan sebab perut ni dah 
mengalunkan melodi yang cukup indah minta
di isikan....
Masa untuk mengisi perut yang dah berkeroncong...
Lunch time dengan gembiranya....
tapi nama kedai makan ini saya x tahu plak 
x kisah lah saya janji dapat makan n makanannya sedap sudah...


keluar ikut tol Bukit Beruntung

Tol Bukit Beruntung

Perodua

Kilang kereta Perodua

Bangunan office Perodua

 Signboard petunjuk arah

Enak menjamu selera saya n hubby


gembira perut dah kenyang
time berposing plak saya n anak dara saya yang kedua


anak dara saya yang sulung and tunangnya
(bakal menantu saya la tu hehehe)
entry seterusnya nanti adalah 
majlis perkahwinan anak saudara saya kat Trolak...
jangan lupa jumpa entry seterusnya nanti yer...





15 April 2011

Dok b'rehat di tepi padang "Muzium Layang-layang Pasir Gudang.....nyaman nyer....

April 15, 2011 2 Comments
SALAM 1 MALAYSIA

Aduh nyamannya dapat dok bersantai di tepi padang 
di Muzium Layang-layang Pasir gudang ni....
merehatkan diri dan menghilangkan kebosanan 
dari dok terperap di rumah seharian....
sambil menyelam minum air sambil 
hubby dok cek anggotanya bekerja 
aku dok lepak kat tepi padang yang amat luas ini 
ditiup angin yang nyaman dengan pandangan yang indah....
Sesiapa yang belum pernah datang 
ke mari cubalah singgah ke sini terdapat 
"Muzium Layang-layang"
dan padang tempat untuk pengunjung bermain layang-layang....
sesiapa yang ingin berjogging pun boleh
anak-anak nak bermain di taman permainan pun boleh 
saja-saja nak berehat pun boleh...
nak bergambar pun boleh
banyak permandangan yang cantik-cantik kat sini
cubalah menikmati gambar yang cantik kat bawah ni
sempat posing semuanya
saya dan anak-anak sememangnya suka 
bergambar pantang je jumpa 
tempat yang cantik 
pasti semuanya nak berposing sakan....
semuanya nak juga bergaya kan...hehehe

dok tepi padang ,
buka lappy tulis blog la apa lagi
sambil menghirup udara nyaman dan damai
berblogging la....hehehe

 semuanya sempat bergambar sakan 
atas rumput pun jadi
 dipadang ni lah pengunjung akan
bermain layang-layang
sebelah belakang atas bukit tu
"Muzium Layang-Layang"

 Inilah anak daraku yang kecik
yang suka ikut trend sekarang
tudung bereben...
cuba lihat gambarnya
kat atas ni


 wah ...
macam dalam cite hindustan plak
baring2,
golek2 kat padang
nasib tak hujan kalau
tidak pasti sebiji
macam dalam cite hindustan

Inilah hero n heroin nya
hehehe....
jgn marah ya hubbyku

Inilah dia
"Muzium Layang-Layang Di Pasir Gudang Johor"

Padang yang luas
tempat pengunjung bermain layang-layang,
nyaman dan damai berada disini....



14 April 2011

VCO Virgin Coconut Oil...produk yang baik untuk semua cubalah satu pasti terasa perubahannya....

April 14, 2011 2 Comments
SALAM 1 MALAYSIA

VCO (Virgin Coconut Oil)
atau nama melayunya (Minyak Kelapa Dara)
adalah satu supplement yang baru untuk yang baru tahu...
Ia baik untuk kesihatan terutamanya wanita.
Saya pun pada mulanya macam tak percaya juga dengan produk ini 
tapi bila dah makan dan rasa sendiri baru boleh bagi tahu 
kat semua yang masih tak percaya.
Cuba dulu baru tahu akan perbezaannya...
Kulit muka pun jadi kurang berminyak dan lembab...
senang je bila nak gunakan krim ke foundation ke,
terasa licin je...
dan paling ketara sekali ialah anak dara saya,
dialah yang memperkenalkan produk ini kat saya.
Masalah yang dihadapi oleh anak perempuan saya adalah 
masalah kulit kepalanya yang mengalami masalah kelemumur
yang amat teruk sekali.
Pernah sekali ia pergi ke Pusat Rawatan kulit kepala
yang terkenal sekarang ini (Y.... N....)faham2 sendiri yer...
Mengikut apa yang diberitahu oleh anak saya 
bahawa pusat rawatan tu
 sebenarnya memang baik tapi yang tidak tahannya 
adalah kos rawatan yang 
dikenakan pada pelanggan amat tinggi sekali 
oleh itu rawatan kepala anak saya dibatalkan
memandangkan kosnya yang tinggi itu...
tapi sekarang alhamdullilah
bila dia mula menggunakan produk ini 1 bln lepas
masalah kulit kepala gatal 
dan masalah kelemumur hilang sama sekali...
Itu yang membuatkan saya pun turut jadi pengamal produk VCO ini....
Kepada yang ada masalah kulit atau 
ingin menurunkan berat badan gunakanlah VCO ini
memang berkesan sekali tak rugi kalau anda semua menggunakannya...
yang sakit semasa datang haid pun elok makan
ia dapat menghilangkan kesakitan senggugut
setiap bulan itulah yang selalu saya alami setiap bulan
sakit  senggugut, sekarang ini alhamdullilah masalah yang saya 
alami setiap bulan hilang dengan penggunaan produk
VCO ini...
Kulit muka jadi licin,anjal dan kedutan halus dapat dikurangkan.
Kalau tak percaya juga pergi la ke blog
adik Irine Nadia (agent produk Catalyst)
(http://irinenadia.blogspot.com)
blog (http://ayunayunar.blogspot.com),
blog Pinky Momma(http://eppyphamdiary.blogspot.com)
disitu terdapat banyak testimoni dari pemakai
produk VCO ini...
cuba jangan tak cuba produk ini yer...
ia bagus untuk semua peringkat umur....
Kalau nak order melalui anak saya melalui fb pun boleh
kerana dia salah seorang agent untuk produk ini juga...
 Facebook Nurul Ain

Cara pengambilannya:
sehari 2 biji 1 malam 1 siang
Untuk sapu ke muka
cucukkan bucunya dengan peniti dan
minyaknya disapukan keseluruhan muka
lebihannya boleh disapukan di tempat yang ada strechmark
atau dimakan
senangkan cara penggunaannya...


Inilah rupanya softgel VCO
senang dimakan dan senang disapukan kemuka


 Kulit muka anak dara saya yang 
telah menggunakan VCO selama sebulan
gambar biasa tanpa edit

 testimoni pengguna yang telah menggunakan VCO




13 April 2011

Trend yang cute n cantik....

April 13, 2011 3 Comments
SALAM 1 MALAYSIA

Gembira aku bila anak dara kecik ku memakai tudung 
kemudian disepit plak dengan sepit rambut 
yang beranika warna dan paten di tepi tudungnya.
So cute betul...
Ini yang jadi trend sekarang pakai tudung 
dengan sepitkan reben ditepi tudung tu...
Banyak juga aku dah lihat dalam 
blog blogger2ku trend pakai reben ini, 
salah satunya blogger Fatin Liyana kalau nak tengok search je 
http://honeykoyuki.blogspot.com
atau satu lagi bloggerku ialah 
 Pinky Momma  
http://eppyphamdiary.blogspot.com....
Bukan apa cantik juga bila pakai tudung 
diselitkan dengan sepit rambut yang cantik2..
Itu yang anak bongsuku lakukan sekarang,
setiap kali nak keluar berjalan,
pakai tudung mesti disepitkan dengan reben rambut yang cute2...
sekarang pantang je jumpa kedai yang ada menjual 
aksesori rambut semestinya kena masuk 
untuk melihat sepit rambut yang beraneka warna dan bentuk...
bila dah banyak2 tu makin cantik jadinya rasa semuanya hendak dibelinya....
perempuanlah katakan sentiasa mahu kelihatan menarik je....
Aku pun turut seronok juga bila melihat 
anak dara kecikku memakai reben2 tu
ditepi tudungnya...
nampak cute sekali rupanya... 
Bila aku kuar semalam dengan hubby, 
anakku dah mula eppy dengan senyuman penuh makna
menandakan adalah benda yang nak dibelinya dan
dapat juga dia membeli beberapa batang sepit rambut 
yang berkenan dihatinya semalam...
hinggakan kucing kami 
si kembang pun dipakaikan sepit rambut tu...
kelakar betul...

Si cute memakai reben rambut juga

 Dapat 3 jenis warna sepit rambut

Inilah reben2 nyer..