SALAM 1MALAYSIA


Entry ini sepatutnya dah lama aku letakkan sewaktu majlis pertunangan anak perempuanku tempohari 1.1.11.Kejadian ini berlaku pada tarikh itu,anak istimewa ini telah dilahirkan pada tarikh yang sama.
Ketika aku dan family yang lain dalam menyambut kedatangan bakal menantu dan rombongannya,aku sebenarnya mendapat berita dari adikku bahawa isterinya selamat melahirkan baby perempuan di Tun Dr. Ismail JayHospital  Bee.
Tapi yang amat menyedihkan familyku bahawa baby yang dilahirkan itu tidak seperti baby biasa yang cukup sifatnya,baby itu mengalami sedikit sumbing di mulutnya.Adikku merasa amat sedih sekali kerana babynya dilahirkan kurang sempurna.
Kami semua adik-beradik merasa amat sedih sekali akan perkara yang menimpa adikku ini,kami semua berharap adikku redha dengan ketentuan yang diberikan Allah ini.Mungkin ada hikmahnya atas segalanya yang berlaku ini dan baby itu mungkin pembawa rezeki bagi rumahtangga mereka berdua..
Kita hanya dapat mendoakan yang terbaik buat mereka sekeluarga.
Allah telah menetapkan bahawa setiap anak yang lahir ke dunia ini mempunyai rezeki mereka masing-masing oleh itu sayangilah permata hati kamu semua dan jagalah mereka sebaik-baiknya.
Baby itu diberi nama "Siti Nurshazwina''oleh adikku dan isterinya.Moga dengan nama yang indah itu dapat memberikan cahaya kepada mereka sekeluarga.
Sungguh bertuah baby ini  kerana ramai yang amat menyayanginya seluruh family amat gembira dan yang paling aku terkejut sekali sewaktu usianya baru mencecah seminggu dia sudah mula pandai ketawa apabila kami semua mengagahnya.
Itu yang membuat kami amat sayang dengannya baby yang istimewa ini mempunyai kelebihannya yang tersendiri semuga besar nanti menjadi seorang insan yang amat berguna pada ibubapa dan semua ahli keluarga.
1Feb 2011 tempohari genaplah usianya sebulan dan kami bahagia dapat bersama-sama dengan anak yang istimewa ini.Di harap semuga adikku dan isterinya gembira hidup bersama anak-anak mereka selamanya, itulah doa dari kami semua.Amin...InsyaAllah....